sähköposti : titantupa@gmail.com






lauantai 1. maaliskuuta 2014

Vanilja-banaanikonvehdit

Nyt on testattu sekin, että terveellinen herkku voi olla myös hyvää! Alkoi  tulla olo, että välillä pitää tehdä jotain, jota voisi syödä vähän paremmalla omatunnolla. Tässä kun on viime aikoina kaikenmaailman herkkuja tullut tehtyä.
Nämä ihanat konvehdit ovat Johannan keksintö. Näitä kun söi niin ei olisi uskonut, että nyt tässä herkutellaan terveellisemmin.
Vanilja-banaanikonvehdit

En huomannut kaupasta ostaa sellaista suklaata, jossa olisi kaakaopitopitoisuus 70-80 %. Sitä suositellaan alkuperäisessä reseptissä ja se olisi varmasti sopinut vallan mainiosti näihin konvehteihin.
Minulla oli Pandan tummaa suklaata, siinä on kaakaopitoisuus 50%.  Ei sen puoleen, maku oli silti erittäin hyvä!
Reseptiin tulee siis Fast Cook-Bake-Cake-proteiinijauhetta. Sillä saa proteiinipitoisuutta lisättyä ja banaanissahan on myös proteiinia.
Fast Cook-Bake-Cake proteiinijauhe on tämännäköisessä pakkauksessa :


Fast Cook-Bake-Cake proteiini
Tätä saa ainakin Prismasta ja Citymarketista. Verkkokaupastakin tätä saa tilata. Ainoa huono puoli tässä on, että tämä ei ole vähälaktoosista. Itsekin kun vähälaktoosisia tuotteita käytän, niin sellainen proteiinijauhe olisi paras vaihtoehto. Laitetaanpa tähän resepti :

Vanilja-banaanikonvehdit

2 isoa kypsää banaania
50 g Fast Cook-Bake-Cake proteiinijauhetta (vaniljan makuista)
35g pikakaurahiutaleita (omena-kaneli)

1. Soseuta banaanit.
2. Lisää muut aineet, sekoita. Koostumus riipuu banaanien kypsyysasteesta. Lopputuloksen tulee olla kostea, mutta kiinteähkö massa. Lisää tarvittaessa banaania tai proteiinijauhetta.
3. Annostele konvehtimuotteihin tai vaikka jääpalamuotteihin. Laita pakastimeen useaksi tunniksi.
4. Sulata tummaa suklaata vesihauteessa kuorrutetta varten.
5. Irrota jäätyneet palat muoteista ja pyöräytä nopeasti kuorrutesuklaassa, aseta ritilälle.
6. Koristele halutessasi kookoshiutaleilla tai pähkinärouheella.

Tästä annoksesta tulee noin 18 konvehtia, riippuen toki niiden koosta. Konvehtien päällystämistä varten kannattaa varata reilusti suklaata, 130 g levy ei riittänyt kaikkiin. Ja viimeiset konvehdit eivät olleet enää niin siistinnäköisiä, kun suklaa alkoi olla lopuillaan ja piti yrittää kaapia sitä kulhosta konvehtien päälle. Onneksi nämä eivät mene sen kummemmin kenellekään, omaan jääkaappiin vaan. Tuskin niitä siellä kauan tarvitsee katsella :)



Vanilja-banaanikonvehdit
Muutenhan tämä oli alkuperäisen reseptin mukainen paitsi tuo kuorrutussuklaa oli vähemmän kaakaota sisältävää. Alkuperäisen reseptin mukaan koko annos sisältää hiilihydraatteja 76 g, rasvaa 15 g, proteeinia 49 g ja kaloreita 648.
 

3 kommenttia:

  1. Kävin tarkemmin tutkimassa Fast Cook-Bake-Cake tuotteita ja ainakin "natural" versio näyttää olevan vähälaktoosinen. 100 g jauhetta on alle 1 g laktoosia. Tässä vaniljanmakuisessa on 100 g:ssa laktoosia 3.9 g.

    VastaaPoista
  2. Konvehdit näyttää tosi hyviltä! Ihana, kostean mehevä sisus.:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hyviä ovat :) Kokeilin laittaa yhden konvehdin päällystettynä pakastimeen. Josko niitä voisi joskus tehdä isomman satsin kerralla ja pakastaa. Kun alkuperäisessä ohjeessa sanottiin, että säilyvät muutaman päivän jääkaapissa. Katsotaan tässä pikapuoliin miltä uudelleen pakastettu konvehti vaikuttaa.

      Poista